12 trików, które zdradza zawodowy kierowca. Będziesz parkować i jeździć jak mistrz!
Nie uważam się za mistrza kierownicy, ale za kółkiem czuje się całkiem nieźle. Gorzej, gdy przychodzi czas na zaparkowanie swojego pojazdu. Do niedawna zostawiałam samochód w miejscu, w którym było wystarczająco dużo przestrzeni, co ułatwiało mi parkowanie. Mogłam zostawić auto nawet kilometr dalej od sklepu, ale ważne żebym nikogo nie obiła, ani nie porysowała swojego pojazdu. Na szczęście, trikom o których opowiedział mi mów znajomych, który zawodu jest kierowcą rajdowym, każdy sposób parkowania opanowałam w kilka chwil!
#1 Parkowanie równolegle
1 i 2. Ustaw się, jak najbliżej pojazdu zaparkowanego z przodu.
3. Podjedź tak, by tylne koła twojego auta znajdowały się w jednej linii z tyłem poprzedzającego samochodu.
4 i 5. Skręć maksymalnie koła i pomału zacznij cofać tak żeby przednie światła twojego auta były na wysokości tylnych świateł zaparkowanego obok samochodu.
6. Odkręć kierownicę maksymalnie w drugą stronę i cofnij, a następnie wyrównaj pojazd do krawężnika.
#2 Parkowanie prostopadłe tyłem
1. Gdy chcesz zaparkować, pamiętaj o odpowiedniej prędkości. Zwolnij i jedź maksymalnie 20 km/h.
2. Pojedź do przodu, rak aby tył twojego auta zrównał się z lusterkiem samochodu zaparkowanego po prawej stronie. Włącz prawy kierunkowskaz, aby zasygnalizować innym kierowcom, że chcesz zaparkować.
3. Lekko skręć koła i cofnij tak, aby stać prostopadle do samochodu zaparkowanego po lewej stronie w odległości ok. 0.5-2 m.
4. Skręć lekko koła w lewo i powoli zacznij jechać do przodu.
5 i 6. Wyprostuj koła i cofnij.
#3 Jazda lewym pasem
Wielu kierowców uważa, że lewy pas jest do wyprzedzania i szybszej jazdy. Pamiętaj, jeśli chcesz jechać ze stałą prędkością np. 50 km/h w miejscu, gdzie dozwolona jest prędkość 70 km/h, nie blokuj przejazdu innym kierowcom i zjedź na prawy pas. Powolna jazda lewym pasem może spowodować wypadek, ponieważ inni kierowcy, którzy chcieliby Cię wyprzedzić muszą minąć Cię prawą stroną, co może spowodować kolizję z innym pojazdem jadącym prawym pasem.
#4 Złota zasada parkowania równoległego
Każdy z nas może być w pośpiechu, dlatego nie blokuj innym wyjazdu. Parkując równolegle pamiętaj, aby zostawić odstęp od samochodu stojącego przed lub za Tobą, tak aby inni kierowcy mogli bez problemu wyjechać.
#5 Parkuj tak, aby inni mogli wyjechać
Nie zasłaniaj widoczności i nie utrudniaj wyjazdu innym kierowcom. Zawsze parkuj w wyznaczonych liniach.
#6 Pamiętaj o pieszych
Piesi to także uczestnicy ruchu drogowego, pozostawiając swój samochód pamiętaj, żeby zaparkować w taki sposób, aby nie utrudniać im ruchu.
#7 Używaj kierunkowskazów
Zasygnalizuj innym kierowcom, że będziesz wyjeżdżał z danego miejsca. W ten sposób nie dojdzie do kolizji, a inni kierowcy będą wiedzieli, że zwalniasz miejsce parkingowe.
#8 Parkuj w wyznaczonych miejscach
Niestety, ale o tej zasadzie nie wszyscy pamiętają. Parkuj tylko tam, gdzie jest przeznaczone miejsce na postój, w innym wypadku Twój samochód może zostać odholowany lub porysowany przez poirytowanych kierowców lub pieszych.
#9 Ułożenie rąk na kierownicy
Jeśli nie wiesz jak trzymać ręce na kierownicy, pomyśl o zegarze. Dłonie powinny znajdować się na wysokości godziny 2 i 10. Dzięki takiemu ułożeniu rąk w przypadku poślizgu najlepiej zapanujesz nad samochodem. Jeśli dojdzie do kolizji poduszka powietrzna, znajdująca się w kierownicy, swobodnie się otworzy.
#10 Lusterka
Upewnij się, że lusterka są w Twoim polu widzenia i pozwalają Ci na zobaczenie tego co jest za Twoim pojazdem.
#11 Parkowanie w garażu
Jeśli masz problem z parkowaniem w garażu i już zdarzyło Ci się wjechać w ścianę budynku, zamontuj przy suficie piłeczkę tenisową. Wymierz bezpieczną odległość, zrób otwór w suficie i umieść piłeczkę na długim sznurku. Parkując piłeczka powinna lekko uderzyć o przednią szybę dzięki czemu będziesz wiedzieć, że jesteś w wystarczającej odległości od ściany.
#12 Uchwyt do telefonu
Jeśli nie masz uchwytu do telefonu, a potrzebujesz włączyć GPS, wystarczy biurowy klips i gumka recepturka.
Tekst pochodzi z: genialne.pl
Komentarze